tisdag 11 maj 2010

Fotoredigering

Det är min nya grej. Att sitta och pilla med mina tusentals bilder i photoshop. Man lär sig massor om fotografering konstigt nog. För hur mycket man än kan göra i datorn så beror ändå resultatet på hur bra man tagit sin bild från början. Men det är kul att se hur mycket man kan ändra känslan i en bild bara genom att leka med färger och strukturer.



 Ovanför här är orginalet helt ofixat.....

Nedan har jag lekt lite med curves och blendmodes. Lite annorlunda kan man tycka...
Detta har jag suttit och gjort manuellt på egen hand efter att ha kollat på lite bloggar och så. Men man kan ju använda sk actions också. Har precis lärt mig hur det funkar och det  är hur kul som helst.
Hej hej!

0 kommentarer:

Vad kul att du tittade in här. Lämna gärna en kommentar