måndag 10 maj 2010

Scrapfeber på Magdas

I en månad har det scrappats på Magdas forum och mina 13 alster får äran att bli det första som hamnar i denna lilla blogg.


Första LO:n blev en scraplift på en utmaning som kallades Karin Bs egoutmaning. Besök gärna hennes blogg för massor av inspiration: Karin Bs Blogg


Sedan blev det ett stafflikort också.

Detta var en extrautmaning som var riktigt kul. I första delen fick man bidra med ett ord som en av DT-medlemmarna sedan skulle göra en LO av. Sedan skulle man själv lifta den LOn och få med så många av orden som möjligt.

Denna utmaningen hette musiken inspirerar. Märks att jag gjorde den tidigt i tävlingen.


Här skulle man använd minst 8 mönstrade papper. Riktigt svårt tyckte jag att det var. Men kul!

Emma Trout är en helt fantastisk "scrapperska" som var gästdesigner hos magdas i april. I en av utmaningarna skulle man lifta en av hennes alster. Jag plankade rakt av hela upplägget, men använde mig av en annan färgskala och andra papper. Nog den utmaningen som jag lärde mig allra mest av teknikmässigt.

"På rymmen2 hette denna utmaningen. Man skulle inspireras av filmomslaget till Pippifilmen. Fortfarande inne i min Emma Trout-fas ser jag...


Denna LO:n tyckte jag om att göra. Målade med mina PRO-markers och stämplade och höll på. Utmaningen var Musiken inspirerar ännu mer...
I utmaningen "Med nål och tråd" skulle man sy på sitt motiv. Lite langettstygn blev det tillslut.

Kladda loss fick man göra i utaningen med samma namn. Jag ligger verkligen efter vad gäller mist, men skam den som ger sig!

Allra första utmaningen i listan. Färgsprakande och glad hette den utmaningen.

Här skulle man bara använda enfärgade papper. Lurigt lurigt, men tillslut fick jag i hop ngt iallafall.

Och så en gulblå LO med accent lila.

Oj vad jag har lärt mig mycket och inspirerats. Jag ska inte vara så långrandig i kommande inlägg, jag lovar! :-)


0 kommentarer:

Vad kul att du tittade in här. Lämna gärna en kommentar